piątek, 20 lipca 2012

Etap 1.


Etap 1.
Nowy Dwór Mazowiecki – Błędowo /  17,5 km


Którędy? 
Mijamy stację PKP i idziemy ulicą Paderewskiego, mijając kościół Michała Archanioła, potem Wybickiego w kierunku Narwi. Dochodzimy do wału, skręcamy w lewo i idziemy aż do mostu. Przekraczamy most, schodzimy na dół i skręcamy w prawo idąc czerwonym/zielonym szlakiem pieszym (ul. Mieszka 1.) do Pomiechowa. Po prawej stronie widać kościół św. Anny, który warto zobaczyć. Idziemy dalej mijając cmentarz i tory kolejowe; przekraczamy most na Wkrze i zaraz za barem „Magnolia” skręcamy w lewo w ul. Nasielską. Tutaj bardzo chętnie zarekomendowałbym niebieski szlak pieszy, gdyby nie fakt, iż po kilkuset metrach kończy się on w krzakach – zajęło mi sporo czasu i energii, zanim zdołałem wydostać się z zarośli. Po raz kolejny nieodzowny był mój kostur, którym ściągałem przed sobą pajęczyny i odpędzałem tutejsze psy. Kiedy myślałem, że mi się to udało wyjść na prostą, trafiłem na strzeżoną prywatną posesję, skąd zwiałem przez wygiętą bramę. Z tych powodów lepiej jest pójść ul. Czarnowo, rozwidleniem w lewo kierując się na północny-zachód aż do drogi, która prowadzi do Goławic Pierwszych (aby uniknąć samochodów, możemy skręcić w prawo w ulicę Jaśminową, która wyprowadzi nas na tę drogę - kilkaset metrów później skręcamy w prawo i docieramy do Goławic Pierwszych). Po 1.8 km skręcamy w lewo na most na Wkrze, po czym w prawo i po niecałym kilometrze docieramy do końca etapu.



Co warto? 
Droga wzdłuż Wkry bardzo malownicza, lecz wieś Goławice Pierwsze pospolita. Po drodze mijamy stary przydrożny krzyż z 1895 r. – jedyny warty zobaczenia!

Gdzie przenocować?  
Agroturystyka Gościniec nad Wkrą, Błędowo 30a., tel. 227 855 444 – koniecznie rezerwować wcześniej; latem zwykle pełno! Cena noclegu: 30 PLN. Miejsce całkiem przyjemne; można gotować, grillować i biesiadować. 0.6 km dalej na północ jest sklep, gdzie można kupić podstawowe produkty.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz